Nowa 500 nadjeżdża: czas działań, aby stworzyć lepszą przyszłość.

  • Światowa premiera nowego Fiata 500, pierwszego w pełni elektrycznego samochodu FCA.
  • Trzecia generacja Fiata 500 została całkowicie odnowiona: więcej przestrzeni, bardziej zaawansowana technologia, nowy styl, ale to wciąż jest nasza „Pięćsetka”.
  • Zasięg: do 320 km w cyklu WLTP, z szybką ładowarką o mocy 85 kW oferowaną w standardzie.
  • Pierwszy samochód miejski z autonomiczną jazdą na poziomie 2 oraz pierwszy samochód FCA wyposażony w nowy rewolucyjny system multimedialny UConnect 5.
  • Leonardo DiCaprio, udziela poparcia wizji nowej 500, występując w kampanii wideo „All-In”.
  • Film* „Reincarnation” przedstawia ewolucję marki Fiat na przykładzie kultowego modelu 500.
  • Specjalne wersje typu One-offs: 500 Giorgio Armani, B.500 „MAI TROPPO” by Bvlgari i 500 Kartell. Ikony Made in Italy interpretują nową 500 w imię zrównoważonego rozwoju.
  • Fiat 500 jest teraz „włoską ikoną” i „honorowym członkiem” Altagamma, włoskiej federacji skupiającej producentów towarów luksusowych, którzy promują włoską doskonałość na całym świecie.
  • Od 4 marca można dokonać wstępnej rezerwacji online premierowej wersji „la Prima”. 500 ekskluzywnych egzemplarzy przewidzianych na poszczególne rynki wyposażonych w ładowarkę Easy Wallbox™.
  • Klient kupujący nowego Fiata 500 może uzyskać dostęp do „My Dream Garage”, ekskluzywnej subskrypcji usługi mobilności oferowanej przez Leasys umożliwiającej rezerwację „na żądanie” wszystkich samochodów z Grupy FCA.

„Czas podjąć działania, aby stworzyć lepszą przyszłość”. Planeta Ziemia przechodzi bardzo delikatny okres, wyjątkowy w swojej historii. Naszym obowiązkiem jest podjęcie działań w celu stworzenia lepszej przyszłości. Fiat podejmuje to wyzwanie, wprowadzając na rynek nową wersję kultowego modelu: 500. Ponieważ 500 zawsze podążała z duchem czasu. Zmienia się, gdy zmieniają się potrzeby społeczne.

Wczoraj w Mediolanie zaprezentowano nową 500, pierwszy w pełni elektryczny model FCA, który zmienia zasady gry dla samochodów o zerowej emisji.

Aby wyobrazić sobie przyszłość 500, marka Fiat powróciła do korzeni słynnego modelu. To samo miało miejsce dla pierwszej generacji, która w latach 60. zaoferowała wszystkim wolność i mobilność. Fiat 500 stał się prawdziwym zjawiskiem społecznym i rozkochał w sobie świat.  Samochód, który zawsze odnosił liczne sukcesy i który już od chwili swojej  premiery, 63 lata temu, stał się ikoną.

Wraz z drugą generacją, której premiera odbyła się w 2007 roku, Fiat 500 wprowadził koncepcję samochodu uznawanego par excellence za „cool city car”, stając się ikoną włoskiej mody i stylu, która podbiła świat. Wciąż ewoluujący model, który na przestrzeni ostatnich trzynastu lat inspirował artystów i muzyków i zaprezentował ponad 30 serii specjalnych.

Teraz, w 2020 roku, nadchodzi nowa era i czas, aby Fiat 500 wykorzystał swoją popularność i zainspirował do zmian i stać się częścią rozwiązania.

W czasach, gdy oczekuje się, że mobilność będzie bardziej zrównoważona, połączona ze światem i autonomiczna, wraz z coraz bardziej rygorystycznymi przepisami, trzecia generacja Fiata 500 znów wchodzi do gry, oferując styl i niepowtarzalną przyjemność czerpaną z jazdy. Nie chodzi o zwykłą rewolucję, lecz o „reinkarnacja” ducha, który może zainspirować odnowę. W istocie bowiem, same zasady i przepisy nie wystarczą, aby wywołać prawdziwą rewolucję, potrzeba czegoś kultowego i pięknego: nowego Fiata 500.

Drogą zmian nie można podążać samemu. Potrzeba partnerów o równie szlachetnych poglądach, którzy chcą zaangażować się w poprawę stanu naszej planety i którzy wyznają podobne wartości i dążą do osiągnięcia podobnych celów. Leonardo DiCaprio z entuzjazmem zaangażował się w projekt nowego Fiata 500. Gwiazda światowej sławy, od ponad dwudziestu lat osobiście zaangażowany w działania na rzecz ochrony środowiska naturalnego, zaoferował swoje poparcie dla wizji nowego elektrycznego samochodu miejskiego. W kampanii wideo „All-In” zaprasza wszystkich, aby wnieśli swój własny wkład, podobnie jak zrobiła to marka Fiat dzięki nowej 500.

Tę samą wizję podzielają pozostali partnerzy: Giorgio Armani, Bvlgari i Kartell, trzy kultowe, znane na całym świecie luksusowe marki  Made in Italy, które wraz z marką Fiat wprowadziły w życie strategię, w której zrównoważony rozwój jest ściśle powiązany z doskonałością w dziedzinie know-how, kreatywności i innowacji. W ten sposób powstały specjalne wersje typu One-offs, trzy wyjątkowe i ekskluzywne egzemplarze nowego Fiata 500. Aby stworzyć te modele przy współpracy słynnych marek Armani, Bvlgari i Kartell, inżynierowie projektujący trzecią generację modelu przyjęli za punkt wyjścia wartości kultowej 500, najbardziej znanego miejskiego samochodu Fiata na świecie. W wyniku połączenia tych wartości z wartościami poszczególnych marek powstały trzy unikatowe modele nowej 500, które wyróżniają się stylem, kreatywnością i rzemieślniczą dbałością o szczegóły.

Prawdziwe arcydzieła włoskiego geniuszu porównywalne do dzieła sztuki, trzy wersje One-offs zostały przygotowane z wielkim zaangażowaniem, aby w większym stopniu wykorzystywać zrównoważone, naturalne i poddane recyklingowi materiały.
W tę strategię, której celem jest pomoc naszej planecie, wpisuje się również przygotowana aukcja charytatywna. Wszystkie wpływy ze sprzedaży trzech unikalnych modeli - 500 Giorgio Armani, B.500 „MAI TROPPO” by Bvlgari i 500 Kartell - trafią do organizacji non-profit założonej przez Leonardo DiCaprio i zajmującej się ochroną środowiska.

Bogata w treść: najlepszy możliwy zasięg, ładowanie i komfort jazdy.
Projektując nową 500, inżynierowie usiedli z czystą kartką papieru, aby dokładnie skupić się nad każdym aspektem z najwyższą dbałością o szczegóły i wybrać najlepsze rozwiązanie.

Zasięg i czas ładowania to dwa kluczowe dla Klientów elementy. Akumulatory litowo-jonowe o pojemności 42 kWh zapewniają nowej 500 zasięg do 320 km według cyklu WLTP.

Aby zoptymalizować czas ładowania, nowa 500 jest wyposażona w szybką ładowarkę (fast charger) o mocy 85 kW, która w bardzo krótkim czasie ładuje akumulator. Przykładowo, potrzeba zaledwie 5 minut, aby zgromadzić rezerwę energii wystarczającą na pokonanie 50 km, czyli więcej niż to potrzebne do przeciętnego codziennego użytkowania samochodu. Dzięki szybkiej ładowarce można również naładować akumulator do 80% w zaledwie 35 minut. Gniazdo Combo 2 umieszczone z tyłu po prawej stronie samochodu zasila szybką ładowarkę, umożliwiając ładowanie zarówno prądem zmiennym, jak i stałym.

Dostępne są również rozwiązania do ładowania w domu. Premierowa wersja nowej 500 zawiera Easy Wallbox™, domowy system ładowania, który można podłączyć do normalnego gniazdka domowego. System ten został opracowany przez firmę ENGIE EPS specjalnie dla FCA i będzie sprzedawany przez Mopar w Europie wraz z wprowadzeniem nowego modelu na rynek. Jest to proste rozwiązanie typu „plug&charge”, którym można łatwo zarządzać przez Bluetooth. Nie wymaga ono konfiguracji przez specjalistyczny personel, a ładowanie rozpoczyna się automatycznie po podłączeniu z pojazdem, korzystając z mocy ładowania do 3 kW. Ponadto, Easy Wallbox™, jest przystosowany do zwiększenia mocy do 7,4 kW, zapewniając pełne ładowanie w domu w nieco ponad 6 godz. Model jest również wyposażony w kabel ładujący Mode-3 do ładowania prądem zmiennym na publicznych stacjach ładowania.

Nowa 500 oferuje trzy tryby jazdy: Normal, Range i Sherpa, które można wybrać w zależności od stylu jazdy.

W szczególności, tryb „Sherpa” optymalizuje dostępne zasoby, aby zapewnić bezpieczne dotarcie do celu. Tryb jazdy Sherpa steruje kilkoma elementami w celu maksymalnego zmniejszenia zużycia energii, właśnie po to, aby wygodnie dotrzeć do celu ustawionego w systemie nawigacyjnym lub do najbliższej stacji ładowania. Podobnie jak „słynny naród Szerpów”, odpowiedzialny za himalajskie wyprawy, które prowadzi do celu, ten tryb jazdy dostosowuje różne parametry: maksymalną prędkość, która zostaje ograniczona do 80 km/h; reakcję pedału gazu w celu zmniejszenia zużycia energii oraz wyłączenia klimatyzacji i podgrzewanych foteli (kierowca może oczywiście włączyć je dowolnym momencie).

Tryb „Normal” jest najbardziej zbliżony do prowadzenia samochodu z silnikiem spalinowym, natomiast tryb „Range” włącza funkcję „one-pedal-drive”. Wybierając ten tryb jazdy, można praktycznie prowadzić nową 500 za pomocą samego pedału przyspieszenia. W istocie, zwolnienie pedału powoduje znacznie szybszą redukcję prędkości niż w przypadku normalnego silnika spalinowego, prawie tak, jak przy naciskaniu pedału hamulca. W każdym razie, należy nacisnąć na pedał hamulca, aby całkowicie zatrzymać samochód. Jednakże podczas codziennej jazdy, kiedy mamy już większe doświadczenie, można nauczyć się prowadzić samochód, korzystając jedynie z pedału gazu.

Silnik generuje moc 87 kW, zapewniając maksymalną prędkość 150 km/h (samoograniczenie) i przyspiesza  od 0-100 km/h w 9,0 sekund a od 0 do 50 km/h w 3,1 sekundy.

Poziom 2 autonomicznej jazdy i łączność ze światem.
Samochód przyszłości to nie tylko elektryczny samochód miejski, to krok dalej: dosłownie przechodzi na wyższy poziom, będąc pierwszym samochodem w swoim segmencie, który zapewnia autonomiczną jazdę na poziomie 2 i oferuje miejskiej mobilności wszystkie związane z tym korzyści.

Przednia kamera dzięki zaawansowanej technologii monitoruje wszystkie obszary samochodu, zarówno wzdłużnie, jak i bocznie. Inteligentny adaptacyjny tempomat (iACC) hamuje lub przyspiesza, reagując na wszystkich uczestników ruchu drogowego: samochody, rowerzystów, pieszych. System kontroli toru jazdy utrzymuje pojazd na środku pasa, gdy oznaczenia są poprawnie umieszczone na drodze.

Inteligentny asystent prędkości z funkcją rozpoznawania znaków drogowych odczytuje ograniczenia prędkości i zaleca ich stosowanie, a system kontroli martwego pola podczas jazdy  miejskiej wykorzystuje czujniki ultradźwiękowe do monitorowania martwych punktów i ostrzegania o przeszkodach za pomocą trójkątnych lampek ostrzegawczych wbudowanych w lusterka boczne. Natomiast, funkcja wykrywania zmęczenia kierowcy, jeżeli rozpozna u kierowcy oznaki zmęczenia lub narastającą dekoncentrację, proponuje zrobienie przerw. Wreszcie, czujniki parkowania 360° pozwalają wyświetlić podgląd auta imitujący widok z lotu ptaka, aby uniknąć przeszkód podczas parkowania lub wykonywania skomplikowanych manewrów.

500 trzeciej generacji to pierwszy samochód FCA wyposażony w nowy system multimedialny UConnect 5 i platformę łączności zaprojektowaną z myślą o przyszłości. Opracowane, aby zapewnić Klientom zupełnie nowe wrażenia, urządzenie FCA korzysta z łatwego, intuicyjnego i niezwykle konfigurowalnego systemu operacyjnego Android Auto. Można na przykład użyć widgetów, aby skonfigurować sposób wyświetlania funkcji i aplikacji. Apple CarPlay jest już dostępny bezprzewodowo. System jest również przystosowany, by zaoferować tę samą funkcjonalność dla systemu Android Auto.
Krótko mówiąc, nowa 500 zapewnia bezproblemową integrację ze smartfonem, oferując ekran dotykowy o wysokiej rozdzielczości i przekątnej aż 10,25”, który idealnie wpasowuje się w deskę rozdzielczą samochodu.

UConnect 5 w połączeniu z modułem Telematic Box, a także obowiązkową funkcją połączenia alarmowego (Emergency Call), oferuje Klientom szereg innowacyjnych usług w zakresie łączności:

  • My Assistant: w razie wypadku moduł zamontowany w samochodzie rozpozna, że uległ on wypadkowi i wyśle jego pozycję do centrum obsługowego. Operator My Assistant będzie mógł wysłać pomoc na miejsce wypadku. Klient otrzyma również mailem raport, w którym może sprawdzić aktualny stan samochodu.
  • My Remote: za pomocą smartfona Klienci mogą sprawdzić poziom naładowania akumulatora, zaplanować ładowanie pojazdu w najkorzystniejszym przedziale czasowym, znaleźć dokładną lokalizację samochodu; zablokować i odblokować drzwi; włączyć i wyłączyć światła lub zaprogramować klimatyzację.
  • My Car: umożliwia sprawdzenie stanu samochodu i szybką weryfikację poszczególnych parametrów od ciśnienia w oponach do harmonogramu przeglądów.
  • My Navigation: za pośrednictwem aplikacji mobilnej można wyszukać miejsce docelowe na smartfonie i wysyłać je do systemu nawigacji samochodu, określić trasę, sprawdzić warunki drogowe, pogodę po drodze i fotoradary. Można także wyświetlić punkty ładowania znajdujące się w pobliżu, graficznie lokalizując na mapie punkty, do których można dotrzeć w oparciu o aktualny poziom naładowania akumulatora. Mapy będą zawsze aktualizowane.
  • My Wi-Fi: prawdziwy hotspot, do którego  można jednocześnie przyłączyć do 8 urządzeń, tak jak w domu. My Wi-Fi umożliwia także interakcję z samochodem dzięki technologii asystentki głosowej Alexa z oferty firmy Amazon, lidera w branży.
  • My Theft Assistance: w przypadku próby kradzieży samochodu, właściciel otrzyma powiadomienie. Gdy Jak tylko kradzież zostanie potwierdzona przez organy ścigania, dział bezpieczeństwa Klienta zapewni pomoc w odzyskaniu samochodu

Nowa 500 jest zatem doskonale połączona ze światem: komunikuje się z kierowcą zarówno w obrębie samochodu, jak i na zewnątrz, umożliwiając wcześniejsze ustawienie trasy czy odpowiednie schłodzenie auta w upalny dzień. Po otwarciu drzwi samochodu telefon komórkowy zostanie podłączony w ciągu zaledwie 5 sekund. Nie trzeba także już używać kabla do ładowania.

Wersja premierowa wyposażona jest również w interfejs użytkownika w języku naturalnym z zaawansowaną funkcją rozpoznawania głosu, dzięki czemu można rozmawiać z autem i sterować nim za pomocą aplikacji, aby kontrolować parametry, ustawić klimatyzację czy wybrać ulubioną muzykę.

Styl i design.
Jeśli chodzi o styl, nowa 500 interpretuje mobilność przyszłości w doskonałym włoskim stylu, łącząc istotne dziedzictwo dwóch poprzednich generacji. Nie można oczywiście zapominać, że nowa 500 jest tym, czym jest, kultowym samochodem miejskim, który wyróżniają te same proporcje stylistyczne i czysty design, będący znakiem naszych czasów. Klasyczna, atrakcyjna i zakorzeniona w 63 latach historii. Na etapie projektowania, Centrum Stylu Fiata pracowało nad czystymi liniami i spójnym stylem, aby zdefiniować wygląd trzeciej generacji. Nowa 500 jest wyrazista, okazała i kompaktowa, a jednocześnie ma bardziej zaokrąglone, eleganckie kształty, uformowane bardziej proporcjonalnie w stosunku do podwozia. Dzięki temu jest bardziej atrakcyjna pod względem oferowanej przestrzenni i daje wrażenie większej stabilności wymiarów.

Kolejnym wymogiem była konieczność natychmiastowego skojarzenia nowego modelu ze specjalnym logo 500, które po raz pierwszy pojawia się na środku przedniego emblematu, w miejscu logo Fiata. Aktualne logo 500 umieszczone z tyłu podkreśla swoje związki z przeszłością, choć odnosi się do elektrycznej wersji: wyróżnia się i jest ozdobione jasnoniebieską ramką, a gra kolorów i designu zmienia końcowe zero w literę „E” .

W nowej 500 wszystkie wyróżniające ją elementy stylistyczne są bardziej powściągliwe a równocześnie  „bardziej młodzieńcze”. Pionowy przód taki jak w wersji z 1957 r. staje się mniej  nieuchwytny, prawie zwrócony do drogi, co zwiększa wrażenie dynamiczności widoku z boku. Typowa linia stylistyczna Fiata 500, która w pierwszej generacji oddzielała pokrywę silnika od okrągłych reflektorów, obecnie ponownie powraca do tego podziału, gdyż elipsa reflektora  zostaje przecięta linią klapy silnika.
Kultowe reflektory o nieco bardziej eliptycznym kształcie są nowoczesne, przybierając  bardziej atrakcyjny wygląd, natomiast  klamki drzwi mają wnękę do elektrycznego otwierania. Samochód, który nadal wzbudza sympatię i pozytywne skojarzenia, dzięki zaokrąglonemu przodowi, również w swojej trzeciej generacji.

Ten sam kreatywny charakter odnajdujemy także w sylwetce. Zastosowanie nowej platformy w trzeciej generacji 500 widać już na pierwszy rzut oka: model jest o 6 cm szerszy i o 6 cm dłuższy, rozstaw osi został przedłużony o 2 cm, a koła są większe i bardziej oddalone od siebie, nadając mu bardziej wyrazisty charakter i zapewniając większy komfort, mimo że długość 500 nadal nie przekracza czterech metrów.

Wnętrze elektrycznej 500 zostało całkowicie odnowione, jest eleganckie i ma wyraźne odniesienia do elementów występujących w pierwszej generacji. Podobnie jak najlepszy projektant wnętrz, Centrum Stylu Fiata zaprojektowało kabinę, rozmieszczając odpowiednio poszczególne elementy, aby osiągnąć wrażenie harmonii, prostoty i precyzji. Świadczy o tym szeroka i smukła deska rozdzielcza oraz modułowe schowki umieszczone między dwoma przednimi siedzeniami, w których pierwotnie znajdowała się dźwignia zmiany biegów, które znacznie poprawiają poczucie komfortu.
Nowy model oferuje znacznie więcej miejsca na nogi, a pod płaskiej podłodze swobodnie mieszczą  się akumulatory litowe bez uszczerbku dla pojemności bagażnika, która pozostaje bez zmian. W rezultacie powstało dobrze przemyślane i bardziej „czyste” wnętrze, z mniejszą liczbą przycisków i wyrazistymi, harmonijnymi liniami, które świadczą o zrównoważonym rozwoju. Podobnie jak w przypadku  Fiata 500 z napędem hybrydowym, również w wersji elektrycznej, niektóre wersje wyposażenia mają tapicerkę wykonaną z przędzy „Seaqual” uzyskiwanej z recyklingowanego plastiku pochodzącego z mórz, a inne w znacznym stopniu wykorzystują skórę ekologiczną zamiast tej prawdziwej.

Wyjątkowe emocje.
Fiat 500 zawsze był synonimem emocji, a jego trzecia generacja nadal zachwyca, nawet jeszcze przed naciśnięciem przycisku Start. Nowa 500 debiutuje w wersji kabriolet: jest to pierwszy czteroosobowy samochód z otwartym dachem z zerową emisją: wszystko otwarte, całkowicie elektryczne i ciche. Jako ikona Dolce Vita, 500 mogła się odrodzić tylko w ten sposób, by wydobyć z siebie cały urok kształtów i dźwięków. W kwestii dźwięku, pojawia się kolejna wyjątkowa cecha nowego samochodu miejskiego, która będzie dostępna w późniejszym czasie: akustyczny system ostrzegania o pojeździe w skrócie AVAS (Acoustic Vehicle Alerting System) - to akustyczne ostrzeżenie dla pieszych, które jest obowiązkowe podczas jazdy z prędkością do 20 km/h; wybrany dźwięk nie jest zwykłym sygnałem dźwiękowym, lecz jest to utwór Amarcorda Nino Roty w typowym stylu Dolce Vita, przykład najbardziej autentycznej włoskiej kreatywności.

    

Premierowa wersja „la Prima” dostępna do wstępnej rezerwacji.
Spełnia się marzenie: premierowa wersja „la Prima” w limitowanej edycji zaprojektowana z okazji wprowadzenia na rynek nowej 500 wyróżnia się swoim własnym wyrazistym stylem, ekskluzywnością, technologią i łącznością.
Od 4 marca, można ją zamówić za pośrednictwem internetowego systemu rezerwacji na stronie www.fiat.com*, postępując zgodnie z prostą procedurą składającą się z zaledwie trzech kliknięć.

Styl. Zdecydowanie „500-kowy” i w związku z tym oddający stylowość i dbałość o każdy detal. Co więcej, auto jest elektryczne, a zatem zrównoważone, więc nawet wybór kolorów jest inspirowany naturą i jej żywiołami. La Prima jest dostępna w trzech kolorach:

  • Szary Mineral (metalik), który przypomina kolory ziemi,
  • Zielony Ocean (perłowy), który reprezentuje morze,
  • Niebieski Celestia (trójwarstwowy), jako ukłon w stronę nieba.

Premierowa wersja ma również reflektory full LED, tapicerkę ze skóry ekologicznej, 17-calowe  obręcze kół o diamentowym szlifie oraz chromowane wstawki w oknach i panelu bocznym.
Ekskluzywność. Ci, którzy marzą o nowej 500 „la Prima” chcą, by wszystkie jej detale były ekskluzywne: otwierany dach Monogram i numerowana plakietka „1 z 500” obok nazwy kraju, w którym samochód został zakupiony dla pierwszych 500 egzemplarzy sprzedanych w poszczególnych krajach.

Technologia. „la Prima” jest wyposażona w najbardziej zaawansowane dostępne systemy ADAS:

  • System autonomicznego hamowania awaryjnego z funkcją rozpoznawania pieszych i rowerzystów, system kontroli prędkości i system kontroli pasa ruchu;
  • Wysokiej rozdzielczości kamera cofania z dynamicznymi liniami siatki;
  • Inteligentny adaptacyjny tempomat (iACC) i system kontroli toru jazdy;
  • Automatyczne włączanie reflektorów i inteligentny system oświetlenia;
  • Połączenia alarmowe;
  • Elektryczny hamulec postojowy.

Samochód jest oczywiście wyposażony w autonomiczny system jazdy na poziomie 2, który po raz pierwszy pojawił się w samochodzie miejskim.

Łączność. Nowy system informacyjno-rozrywkowy UConnect 5: 7-calowy wyświetlacz TFT, radio cyfrowe z nawigacją i z 10,25-calowym ekranem dotykowym, bezprzewodowy CarPlay/Android Auto, Moduł Telematic Box.

Cabrio z pełnym zestawem opcji „la Prima” to jedyny elektryczny czteroosobowy kabriolet. W standardzie jest wyposażony w nowe elementy, jak szybka ładowarka o mocy 85 kW oraz deska rozdzielcza i tapicerka ze skóry ekologicznej.

Aby zarezerwować limitowaną edycję „la Prima” wystarczy wejść na stronę www.fiat.com* i po zaledwie trzech kliknięciach i wpłacie depozytu w wysokości 500 euro można stać się częścią mobilności przyszłości. Kroki, które należy wykonać są naprawdę proste i szybkie: wybrać kolor, zarejestrować się i wybrać Dealera, a następnie wpłacić depozyt w wysokości 500 euro, który zawsze podlega zwrotowi. Unikalny system wykorzystuje kod pocztowy do określania ulg związanych z ochroną środowiska i wyświetla ostateczną cenę z uwzględnieniem ulg oferowanych w skali kraju i lokalnie. 500 euro nie jest zaliczką, ale służy jako dowód zainteresowania zakupem limitowanej edycji „La Prima”, dostępnej w ograniczonych ilościach dla poszczególnych krajów.

Leonardo DiCaprio, twarz projektu Nowa 500.
Aby wesprzeć tworzenie strategii nowej 500, inspirowanej zmianami i chęcią zapewnienia Ziemi lepszej przyszłości, marka Fiat pozyskała do projektu gwiazdę, która od ponad 20 lat jest zaangażowana w walkę ze zmianami klimatu i ochronę bioróżnorodności: Leonardo DiCaprio. Amerykański aktor i aktywista przyjął filozofię nowej 500, stając się twarzą misji Fiata.

Dostępna od dziś na YouTubie i poświęcona premierowej wersji „la Prima”, kampania wideo „All-In”, ukazuje DiCaprio zachęcającego wszystkich do większego zaangażowania się w walkę ze zmianami klimatu i dążenie do zrównoważonego rozwoju: „We need to go all-in” („Musimy na to postawić”), mówi w swoim przemówieniu. Fiat podjął się tego wyzwania, czyniąc z niego swoją misję i postawił na swój najcenniejszy skarb, 500, oferując swój pierwszy w pełni elektryczny model. Ponieważ dzięki w pełni zelektryfikowanej 500 możemy pomóc ochronić Ziemię, nasz dom. Dostępne również na YouTubie „Reincarnation”*, opowiada historię marki, która zmieniała się na przestrzeni lat, marki, która inspiruje do zmian od 1957 roku, jak mówi sam film. „Reincarnation” zadaje pytania na temat życia, jego ewolucji i Fiata oraz znajduje odpowiedzi w najbardziej kultowym modelu. Ta strategia wymiany pomysłów i projektów obejmuje także innych partnerów, z którymi Fiat współtworzył projekt samochodów typu One-offs, pierwszych trzech unikatowych i specjalnych egzemplarzach nowej 500, które zostaną sprzedane na aukcji i z których dochód trafi do jednej z organizacji ekologicznych Leonardo DiCaprio.

* Wszelkie prawa zastrzeżone. Ten wideogram jest wyłączną własnością FCA i jest chroniony prawem autorskim. Oglądanie wideogramu jest dozwolone wyłącznie za pośrednictwem oficjalnych kanałów FIAT i jest dostępne tylko w ograniczonej liczbie krajów. Wideo nie może być pobierane, kopiowane, odtwarzane, modyfikowane, przesyłane czy udostępniane stronom trzecim bez uprzedniej pisemnej zgody FCA. Jakiekolwiek użycie do celów innych niż te wyraźnie określone w niniejszym dokumencie jest zdecydowanie zabronione i będzie uważane za naruszenie praw FCA.

One-offs.
Prezentowane w Mediolanie trzy samochody typu One-offs są dowodem na to, jak silne są obecnie zrównoważony rozwój i chęć poprawy stanu naszej planety. Firmy takie, jak Giorgio Armani, Bvlgari i Kartell, ogólnoświatowe symbole włoskiej doskonałości, miały swój współudział w projekcie nowej 500 i ich wspólnym pragnieniem było dać wyraz tej zmianie poprzez stworzenie trzech unikatowych modeli z okazji pojawienia się pierwszego w pełni zelektryfikowanego samochodu FCA.
500 zawsze była włoską ikoną, małym Fiatem, który ruszył w świat, stając się najlepiej sprzedawanym samochodem FCA za granicą i eksponatem w MoMA w Nowym Jorku.  Porównywana do luksusowych ubrań, designerskich przedmiotów czy jubilerskich cacek, więc Fiat wybrał dla niej to, co najlepsze: firmy Armani, Bvlgari i Kartell. Połączenie wszystkich ich wartości zaowocowało trzema wyjątkowymi samochodami typu One-offs, wyróżniającymi się przede wszystkim stylem, kreatywnością i rzemiosłem, opartymi na wykorzystaniu naturalnych, poddanych recyklingowi i odzyskowi materiałów.

500 Giorgio Armani.
Tylko Giorgio Armani, niekwestionowany król włoskiej elegancji, mógł pozwolić sobie na interpretację tego stylu. Projektant postanowił stworzyć swoją wersję elektrycznej 500, 500 Armani, w imię ponadczasowego krawiectwa i zrównoważonego rozwoju. Korzystając z technologii laserowej, Armani chciał uformować metalową karoserię poprzez ekskluzywne grawerowanie w mikrojodełkę, tak, by nadać jej wygląd trójwymiarowej tkaniny. Rezultat został dodatkowo wzmocniony szaro-zielonym kolorem Armani, dającym efekt jedwabiu. Ponadto, matowy lakier, którym pokryte jest nadwozie, to innowacyjny produkt. Podczas gdy logo „GA” zdecydowanie wpływa na wygląd felg i personalizuje tkaninę otwieranego dachu, szyby w kolorze bursztynu sprawiają, że całość jest harmonijna i wyrafinowana.

Neutralne i eleganckie odcienie dominują również we wnętrzu: siedzenia obite są skórą licową w naturalnym kolorze, certyfikowanego pochodzenia od Poltrona Frau w kolorze „greyge”, z paseczkami w mikro jodełkę i ozdobione detalami zaczerpniętymi z najwyższej klasy galanterii skórzanej.
Naturalność i autentyczność materiałów podkreśla również wygięta i plastyczna wstawka deski rozdzielczej, pokryta porowatym drewnem, ozdobionym cienkim, inkrustowanym aluminium, czerpiąca inspirację z eleganckiej i współczesnej linii Armani Casa.

   

B.500 „MAI TROPPO”.
One-off B.500 Bvlgari „MAI TROPPO” to hołd dla rzemiosła i piękna. Od zawsze 500 była interpretatorką włoskiego Dolce Vita, ikoną zrodzoną z miłości do piękna i sztuki. Nowym interpretatorem tych wartości jest Bvlgari, symbol włoskiej doskonałości, marka, która przez lata wprowadzała innowacje, zmieniając zasady światowego jubilerstwa i wprowadzając nowe trendy, które stały się ikonami współczesnego designu. Nowa 500 to prawdziwe cacko, z wnętrzem wykonanym ze szlachetnych materiałów, ozdobionym z największą dbałością o szczegóły i wyjątkowymi wykończeniami, które przywołują żywe, niepowtarzalne kombinacje kolorów i motywów oraz podkreślają rzymskie pochodzenie Bulgari.

Dlatego jego nazwa nie mogła brzmieć inaczej, jak tylko „MAI TROPPO” [nigdy za dużo].

W One-off zastosowano perłowy lakier w kolorze szafranu, kultowy odcień Bvlgari inspirowany kolorystyczną różnorodnością rzymskich zachodów słońca. Efekt ten wzmacniają odcienie lakieru uzyskane dzięki umiejętnemu zastosowaniu techniki manualnej. „Szafranowy” odcień lakieru podkreśla jubilerski charakter samochodu, poprzez zastosowanie złotego pyłu uzyskanego z pozostałości z produkcji biżuterii. W rezultacie powstał przyjazny środowisku samochód, który błyszczy własnym światłem. Oprócz złotego lakieru, B.500 ma nakładki ochronne na progi drzwiowe oraz elementy z przodu wykonane techniką emaliowania; całości dopełniają specjalnie zaprojektowane obręcze kół w kształcie gwiazdy, historycznego symbolu Bvlgari, polakierowane na czarno, ze złotymi wykończeniami i umieszczony z boku emblemat „klejnotu” z polerowanego złota, z diamentowym logo B.500.
Filozofia „ponownego użycia” widoczna jest też we wnętrzu samochodu, w którym pas deski rozdzielczej jest jeszcze bardziej elegancki dzięki powłoce z jedwabnych apaszek Bvlgari z poprzednich kolekcji. Siedzenia wykonane są z turkusowej skóry z haftowanym wzorem „Diva”, złotymi detalami i wstawkami z apaszek.
Prawdziwym klejnotem wnętrza są trzy kamienie szlachetne: ametyst, topaz i cytryn, osadzone w odpinanej broszce, wykonanej przez mistrzów złotnictwa z Bvlgari i umieszczonej na środku kierownicy.

500 Kartell.
Kreatywność i innowacja to elementy inspiracji dla samochodu typu One-off 500 Kartell, kultowej marki włoskiego wzornictwa przemysłowego, która nieustannie eksperymentuje i poszukuje nowych rozwiązań estetycznych oraz funkcji dla tworzyw sztucznych. W ostatnich latach Kartell był również zaangażowany w opracowywanie coraz bardziej zrównoważonych tworzyw sztucznych. Nowa 500 Kartell to idealna mieszanka materiałów, które łączą się, aby tchnąć życie w przedmiot prawdziwego współczesnego designu.
Na nadwoziu zastosowano koncepcję „monoblokowego koloru”, w której różne rodzaje materiałów - metal, szkło, guma, tworzywo sztuczne i tkanina - są interpretowane w tym samym odcieniu: niebieski Kartell, wywodzi się z błękitu Yves’a Kleina, powszechnie rozpoznawalnego i kultowego koloru marki. Powierzchnia nadwozia pokryta jest niebieskim lakierem Kartell z efektem lustra, uzyskanym za pomocą niebieskiego, przyjaznego dla środowiska lakieru Chrom. Na nadwoziu wyróżniają się loga obydwóch marek poddane obróbce piaskowanym poliwęglanem, mające nadać poczucie materii i głębi. Oprócz efektu kolorystycznego, najbardziej symbolicznymi elementami nadwozia są elementy wykonane z poliwęglanu pochodzącego z recyklingu luster reflektorów wycofanych z eksploatacji. Są to grill przedni, obręcze kół i obudowy lusterek.
Elementy te mają unikalny design inspirowany wzorem lampy Kabuki Kartella, zaprojektowany i stworzony przez projektanta Ferruccio Laviani jako motyw przewodni tożsamości nowego samochodu, z unikalnymi detalami, które nawiązują do faktury lampy i stają się specjalnymi elementami samochodu. Wewnątrz samochodu w roli głównej występuje wzór Kabuki, pojawiający się na poliwęglanowej osłonie na desce rozdzielczej i jako przezroczysta aplikacja na siedzenia.
Uderzający jest kontrast pomiędzy niebieskim kolorem Kartell nadwozia a świetlistym wnętrzem, dającym poczucie czystości i jasności, jednocześnie dozując ciepłe i chłodne odcienie. Zastosowane we wnętrzach tworzywa sztuczne o fakturze tkaniny wykonane są w 100% z pochodzącego z recyklingu polipropylenu, podobnie jak pochodzące z najnowszej kolekcji Kartella krzesła oraz tkaniny o naturalnym i przyjemnym wyglądzie, w całości wykonane z recyklingowanego poliestru.

Fiat 500, „Włoska ikona i członek honorowy” Altagammy.
Światowa premiera nowej 500 w Mediolanie jest także okazją, by potwierdzić nominowanie Fiata 500 do tytułu „Włoskiej ikony i członka honorowego” Altagammy, stowarzyszenia, które od 1992 roku zrzesza najlepsze marki luksusowe i te z sektora kreatywnego promujące na całym świecie włoską doskonałość i styl życia. Unikalna ze względu na swój zasięg, Altagamma zrzesza 107 marek z branży mody, designu, jubilerstwa, żywności, hotelarstwa, wyścigów i zdrowia. Wspólnie mają ponad 9000 lat historii, a średni wiek firm to 85 lat. Dzisiaj Fiat 500, symbol Made in Italy oraz ikona i ambasador włoskiego stylu życia na całym świecie, staje się „członkiem honorowym” tego prestiżowego stowarzyszenia. Miejski samochód Fiata, który doczekał się już trzeciej generacji, jest na fali od 1957 roku. Na przestrzeni swojej 63-etniej historii wyrobił sobie pozycję na świecie, stając się symbolem miejskiej mobilności przeszłości, teraźniejszości i przyszłości.
Nominacja Fiata 500 wpisuje się w wieloletnią i ugruntowaną współpracę między FCA i stowarzyszeniem, w której  biorą udział również inne marki Grupy wchodzące już w skład Altagammy.

„My Dream Garage”, ekskluzywny garaż FCA.
Pozostając w temacie ekskluzywności, zakup nowego Fiata 500 oznacza wejście do niezwykle ekskluzywnego klubu „House of Brands”. Oznacza to wybór samochodu elektrycznego, ale z możliwością skorzystania od czasu do czasu z pojazdu, który najbardziej będzie potrzebny: innego modelu ze stajni nowych 500, jak 500X lub 500L, lub włoskiego samochodu sportowego, jak Alfa Romeo Giulia lub Stelvio, a nawet amerykańskiego SUV-a, jak niepokonany Jeep Wrangler, Compass lub Renegade. Wszystko to jest możliwe dzięki „My Dream Garage”, nowej usłudze mobilności zaprojektowanej przez FCA i Leasys, firmę zajmującą się leasingiem i mobilnością, skierowanej wyłącznie dla Klientów, którzy zakupią nowego Fiata 500. Jest to nowa usługa subskrypcyjna, oferująca opcję rezerwacji wszystkich samochodów Grupy FCA „na żądanie”.

*Usługa dostępna tylko na niektórych rynkach.

http://www.media.fcaemea.com/pl-pl/fiat/press/nowa-500-nadjeda-czas-dziaa-aby-stworzy-lepsz-przyszo

facebook