WARSZAWA, 19 stycznia 2023 r. – Stellantis kontynuuje ofensywę produktową samochodów niskoemisyjnych na polskim rynku. Działania te są zgodne z założeniami ambitnego planu strategicznego firmy Dare Forward 2030, w którym Stellantis zobowiązuje się zostać liderem w swojej branży w walce ze zmianami klimatycznymi, osiągając zerową emisję dwutlenku węgla netto do 2038 roku.
Wyniki sprzedaż osiągnięte przez Stellantis w Polsce są dowodem na mocną pozycję grupy w segmencie samochodów niskoemisyjnych. Stellantis zakończył 2022 rok na pozycji wicelidera pod względem sprzedaży nowych samochodów niskoemisyjnych (LEV) w Polsce1 z łączną rejestracją 3 3532 pojazdów niskoemisyjnych, odnotowując prawie 75% wzrostu w porównaniu do 2021 roku (1 921 sztuk). Stellantis odnotował udział w rynku w 2022 roku na poziomie 16,2%.
„Stellantis znajduje się wśród wiodących firm pod względem sprzedaży samochodów zelektryfikowanych w Polsce. Szczególny powód do zadowolenia daje sprzedaż w pełni elektrycznych samochodów użytkowych. W tym segmencie jesteśmy liderem z prawie 39% udziałem w rynku.” – powiedział Roberto Matteucci, dyrektor generalny Stellantis w Polsce.
Stellantis zajmuje pierwsze miejsce w segmencie niskoemisyjnych lekkich samochodów użytkowych z napędem w pełni elektrycznym (BEV). W 2022 roku firma zarejestrowała łącznie 550 samochodów z napędem w pełni elektrycznym. Jest to ponad sześciokrotnie więcej niż w porównywalnym okresie 2021 roku (87 sztuk). Wynik ten zapewnił firmie 38,8 procent udziału w tym segmencie rynku, czyli o 23,8 pp. więcej niż w 2021 roku (15,0%). Liderami wśród marek Stellantis w tym segmencie są Opel (217 sztuk), Fiat Professional (196 sztuk) oraz Peugeot (93 sztuki). Najpopularniejsze modele użytkowe z napędem w pełni elektrycznym w ofercie Stellantis to Fiat E-Ducato, Opel Vivaro-e oraz Peugeot e-Expert.
Z wynikiem 1811 sztuk łącznej sprzedaży osobowych i użytkowych pojazdów z napędem w pełni elektrycznym (BEV), Stellantis uplasował się na drugiej pozycji. Wzrost w stosunku do 2021 roku wyniósł 998 sztuk. Udział w rynku zwiększył się o 3,7 pp. z 10,6% w 2021 roku do 14,2% w 2022 roku.
Ponadto Stellantis w 2022 roku był wiceliderem na polskim rynku pod względem sprzedaży samochodów osobowych z napędem hybrydowym typu plug-in (PHEV). W tym okresie firma zarejestrowała łącznie 1 542 samochody z napędem hybrydowym typu plug-in (PHEV). Jest to o 434 samochody więcej niż w 2021 roku (1108 sztuk). Udział w tym segmencie rynku wyniósł 14,5 procent, czyli o 2,6 pp. więcej niż w tym samym okresie poprzedniego roku (12,0%). Liderem wśród marek Stellantis w tym segmencie był Jeep (526 sztuk), kolejne miejsce na podium zajęły marki Peugeot (375 sztuk) oraz Citroën (284 sztuki). Najpopularniejsze modele osobowe z napędem hybrydowym plug-in w ofercie Stellantis to Jeep Wrangler 4xe Plug-In Hybrid (258 sztuk), Jeep Compass 4xe Plug-In Hybrid (222 sztuki) oraz Peugeot 3008 Plug-In Hybrid & Plug-In Hybrid 4 (180 sztuk).
Czołowe miejsca w swoich segmentach zajmują niskoemisyjne modele marek wchodzących w skład Stellantis. Przykładowo, w segmencie A samochodów niskoemisyjnych dominuje nowy elektryczny Fiat 500 ze sprzedażą 289 sztuk, w segmencie B liderem jest Peugeot e-208 (350 sztuk). Opel Combo-e ze sprzedażą 25 sztuk jest na pierwszym miejscu segmentu C niskoemisyjnych samochodów osobowych, a Opel Vivaro-e w segmencie D niskoemisyjnych vanów (170 sztuk).
1 Pojazdy niskoemisyjne (LEV): samochody z napędem hybrydowym typu plug-in (PHEV) oraz w pełni elektryczne (BEV)
2 Dane wg Samar na bazie CEP (Centralnej Ewidencji Pojazdów)
# # #
O firmie Stellantis
Stellantis N.V. (NYSE / MTA / Euronext Paris: STLA) to jeden z wiodących na świecie producentów samochodów i dostawca usług mobilnych. Nasze legendarne i kultowe marki – Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroën, Dodge, DS Automobiles, Fiat, Jeep®, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot, Ram, Vauxhall, Free2move i Leasys – wyrażają pasję ich wizjonerskich założycieli i obecnych klientów oczekujących innowacyjnych produktów oraz usług. Silni naszą różnorodnością wyznaczamy kierunek, w którym podąża świat – Grupa aspiruje do bycia nie największą, ale najlepszą zrównoważoną firmą technologiczną w dziedzinie mobilności, tworząc wartość dodaną dla wszystkich interesariuszy, a także dla społeczności, w których działa. W celu uzyskania dodatkowych informacji wejdź na stronę www.stellantis.com.